J. Weemhoff
Jansweg 40
2011 KN Haarlem
T: 06 53238933
j.weemhoff@planet.nl

J. Peereboom
Duinlustparkweg 102
2082 EG
Santpoort-Zuid
T: 023-5492464
praktijkpeereboom@planet.nl

 

Citaten van cli├źnten die de PITstop training volgde:

"Ik herken nu beter mijn valkuilen en voel op tijd waar mijn grenzen liggen."

''Ik heb weer ruimte om vrij te ademen en te genieten van dingen waar ik eerst geen tijd voor had.''

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Test jezelf

Wordt het tijd voor een PITstop?

Neem de afgelopen drie maanden in gedachten en ga voor jezelf na hoeveel van de onderstaande uitspraken op jou van toepassing zijn.

1. Hoewel ik de hele dag bezig ben geweest, heb ik vaak aan het eind van de dag een gevoel van: wat heb ik nu eigenlijk gedaan?
2. Ik heb slaapproblemen omdat ik mij zorgen maak over mijn werk of de kinderopvang.
3. Ik ben vaker ziek dan vroeger.
4. Ik voel me gefrustreerd in mijn werk.
5. Ik voel me regelmatig opgejaagd of gespannen.
6. Ik heb meer lichamelijke klachten dan vroeger zoals nek-, schouderklachten, hoofdpijn, rugpijn of spierpijn.

7. In mijn vrije tijd of als de kinderen in bed liggen kijk ik voornamelijk tv.
8. Sex vraagt te veel energie.
9. Ik ben moe, ook al heb ik voldoende slaap gehad.
10. Ik voel me vaak verscheurd tussen de eisen die vanuit het werk en vanuit de thuissituatie aan me gesteld worden.
11. Ik geef te weinig voorrang aan tijd die ik bewust wil doorbrengen met partner en/of kinderen.

 

0 tot 1 keer ja?
Prima, je hebt waarschijnlijk een goede balans tussen de verschillende rollen in je leven en de stress in jou leven neemt geen ongezonde vormen aan.

2 tot 4 keer ja?
Wanneer je 2 tot 4 keer ja hebt ingevuld is het raadzaam eens kritisch naar je eigen situatie te kijken. Je kunt eens wat lezen over stress en burnout om zo tips te krijgen om een dergelijke situatie te voorkomen. Onder aan de pagina vind je een aantal leestips.
De PITstop training
biedt praktische handvaten voor een fysiek-mentale aanpak van stress. Meer informatie hierover vind je onder training.

5 of meer?
Neem preventieve maatregelen. Bespreek je situatie met je partner als je die hebt en eventueel ook met je huisarts. Met name wanneer je stress klachten gepaard gaan met de nodige lichamelijke klachten is de PITstoptraining
voor jou geschikt. Meer informatie hierover vind je onder training.

 

Leestips  
Annegreet van Bergen De lessen van burnout, hoe wordt je er beter van?
Een persoonlijk verhaal
Nicolien Brzesowsky en
Irene Geerst
Zo doet ze dat!
Werkende moeders aan het woord
Esther de Bruine en
Yolanda Buchel
Lef !
Loopbaancoach voor vrouwen
Theo Compernolle Stress: vriend en vijand
Vitaal stressmanagement op het werk en in het gezin
Carien Karsten Omgaan met burnout Preventie, hulp en reïntegratie